• امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
    دستورالعمل تبصره (۴) الحاقی ... دستورالعمل تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۲۴.۱۱.۹۵ - هیأت وزیران در جلسه ۳/۱۱/۱۳۹۵ به پیشنهاد شماره ۴۹۶۸/۹۴/ص مورخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۴ ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به اس...
    قانون نحوه اجرای محکومیت‌ه... قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی  مصوب 1394 ۳۱.۰۳.۹۵ - ماده۱- هر کس به موجب حکم دادگاه به دادن هر نوع مالی به دیگری محکوم شود و از اجرای حکم خودداری کند، هرگاه محکومٌ‌به ع...
    متن کامل قانون‌ تامين‌ اجت... متن کامل قانون‌ تامين‌ اجتماعي ۲۹.۰۸.۹۴ - ماده 1- بمنظور اجراء و تعميم و گسترش انواع بيمه هاي اجتماعي و استقرار نظام هماهنگ و متناسب با برنامه هاي ت‌مين اجتم...

    لاريجاني: نام واقعي كنفرانس دوستان سوريه "رشوه دهندگان به اسرائيل" است

    فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب PDF

    رييس مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به كنفرانس اخير در استانبول گفت: كنفرانس اخير در استانبول كه بر آن نام دوستان سوريه نهادند، در واقع كنفرانس دوستان سوريه نبود بلكه نام آن رشوه دهندگان به اسرائيل جهت تنفس جديد بود زيرا دولت انگليس 500 هزار پوند براي ايجاد اغتشاش در سوريه اختصاص مي‌دهد، ايالات متحده با پررويي سخن از كمك به تخريب داخلي سوريه مي‌كند و برخي كشورهاي منطقه با كمك نظامي قصد به هم‌ريزي منطقه و ايجاد ضعف در مقاومت عليه رژيم صهيونيستي دارند.

    به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي لاريجاني، امروز (سه‌شنبه) در اولين جلسه مجلس در سال 91 ضمن تبريك آغاز سال جديد به نمايندگان و مردم گفت: اميدوارم آغاز سال نو سرآغاز تفكري نو در جهت تحقق سعادت ملت شود.

    وي افزود: امروز ايران عناصر مهم اقتدار براي سرافرازي ملت و ايجاد امنيت در منطقه را داراست. نيروي انساني عظيم متخصص ظرفيت پايه‌اي براي تحرك آتي كشور است به شرط اينكه از ظرفيت تخصصي آنها استفاده شود و داراي شغل متناسب باشند.

    رييس مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان كرد: تنوع شرايط اقليمي امكان خودكفايي در محصولات استراتژيك كشاورزي و دامي را فراهم كرده است و لازمه آن، فراهم كردن زمينه‌هاي توليد بيشتر با بهره‌وري بالاتر و استفاده بهينه از آب و پرهيز از واردات بي‌رويه اينگونه محصولات براي حمايت از توليد داخلي كشاورزي است.

    لاريجاني ادامه داد: مجلس هشتم با تدوين قوانين مهم در اين زمينه پيشگام حركتي راهبردي بوده است و در جهت ورود محصولات كشاورزي و دامي سختگيرانه برخورد نموده است.

    وي با اشاره به قانون هدفمندسازي يارانه‌ها، گفت: مجلس در قانون هدفمند كردن يارانه‌ها سهم مشخصي از درآمد را براي حمايت از كشاورزان و دامداران تخصيص داد كه اين يك تصميم راهبردي بود كه مستقيما به عزت و اقتدار ملت مربوط مي‌باشد، اما مسئولين اجرايي دقت لازم در تحقق اين امر يعني خودكفايي محصولات كشاورزي و دامي نداشته‌اند.

    رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نامگذاري سال 91 اظهار داشت: امسال با نامگذاري رونق‌بخشي به توليد، همه بايد همت خود را مصروف حمايت جدي از توليدات كشاورزي نمايند.

    لاريجاني تاكيد كرد: ظرفيت صنعتي و معدني كشور در طي سال‌هاي پس از انقلاب اسلامي بسيار اميدبخش است مخصوصا بخش‌هايي از صنعت كه جنبه زيربنايي داشته و با مديريت صحيح متكي بر رانت‌هاي دولتي نبوده است. همچنين در بخش‌هايي از صادرات نسبتا مناسب برخوردار شده‌ به ويژه با توجه به بازارهايي كه در اطراف ايران وجود دارد زمينه‌ي حركت اساسي بودجه بدون نفت از طريق گسترش صادرات غيرنفتي مقدور است.

    وي تصريح كرد: در واقع لازمه‌ي اين امر، اجراي صحيح قانون اصل 44 و حمايت معقول از توليد داخلي و تسهيل فضاي كسب و كار مي‌باشد كه در اين زمينه مجلس هشتم گام‌هاي دقيقي برداشت، هم در اجراي قانون اصل 44 كميسيوني را مشخص نمود كه مستمرا نظارت نمايد تا كارها درست انجام شود و چندين گزارش توسط اين كميسيون ارائه گرديد و هم در تسهيل فضاي كسب و كار قانون مهمي را تصويب كرد تا شرايط بالا بردن توان توليد داخلي فراهم شود.

    رييس مجلس شوراي اسلامي افزود: همچنين در جهت حمايت از توليد داخلي در قوانين مختلف من‌جمله قانون معدن، قانون نفت، قانون برنامه پنجم زمينه‌هاي لازم را فراهم نمود كه اخيرا نيز طرح خاصي در زمينه حمايت از توليد داخلي در كميسيون صنايع مورد بررسي است كه اميدواريم هر چه سريعتر ارائه شود و ان‌شاءالله تا پايان مجلس هشتم به صورت قانون در آيد.

    لاريجاني اضافه كرد: در اين زمينه نيز ظرفيت‌هاي مناسب صنعتي در كشور فراهم است اما برخي مشكلات مديريتي و نارسايي‌ها باعث شده كه استفاده بهينه از اين ظرفيت صنعتي نگردد و بعضي از صنايع دچار ركود يا ايستايي شده‌اند لذا مجلس هشتم حتي در اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها دولت را مكلف كرد كه 30 درصد درآمدها را مصروف حمايت از بخش‌هاي توليدي نمايد اما عدم اجراي درست اين قانون همراه با برخي اشكالات ديگر در تخصيص تسهيلات بانكي به صنايع كشور به توليد لطمه زده است.

    وي در ادامه سخنان خود اظهار كرد: اگر مجلس در گام دوم هدفمند كردن يارانه‌ها تامل دارد به خاطر اصلاح وضع توليد و بهبود وضعيت اشتغال و بيكاري، جلوگيري از تورم و گراني است تا با مشورت‌هاي كارشناسانه و رسيدگي به اشكالات گام نخست، آنچه مصلحت ملت است مورد توجه قرار گيرد.

    رييس مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان كرد: لذا اقدام اخير دولت در پرداخت يارانه جديد، جداي از اينكه خلاف صريح قانون است و متناسب با شرايط كشور نيز نمي‌باشد، كمكي به جلوگيري از گراني نمي‌كند بلكه آن را تشديد مي‌كند، همچنين كمكي به حل مساله بيكاري نمي‌نمايد و هيچ افق روشني براي توليد كشور ترسيم نمي‌كند. اگر دولت مجموعه‌اي از اين تصميمات را با هم در نظر مي‌گرفت مجلس قطعا مورد توجه قرار مي‌داد اما چنين مجموعه‌اي ملاحظه نشده است وگرنه مجلس چنانچه در گام دوم جلوگيري از تورم و كمك به رونق توليد و ايجاد اشتغال را ملاحظه مي‌نمود با اين اقدام موافقت مي‌كرد اما مجلس شوراي اسلامي نمي‌تواند با طرح‌هاي غيركارشناسي كه طوفان تورم ايجاد مي‌كند، نظير وضعيتي كه در چند ماه گذشته رخ داد و ثروت ملت را تقليل داد، موافقت كند.

    لاريجاني افزود: اگر نگاه اجمالي به اقدامات قدرت‌هاي زورگو در مقابله با ملت ايران داشته باشيم متوجه مي‌شويم كه نقطه‌ي كانوني مورد توجه آنها، پيكره اقتصاد يك كشور است تا به توان اقتصادي كشور و توليد داخلي لطمه بزنند لذا آنچه ملاحظه مي‌كنيد كه رهبر معظم انقلاب در طليعه سال نو فرمودند كه همت ملت در افزايش و رونق توليد و حمايت از كار و سرمايه داخلي شود با تحليل شرايط نيروي انساني، وضعيت كشاورزي و صنعت و رفتار قدرت‌هاي زورگو راهبردي دقيق براي ملت مي‌باشد.

    وي گفت: اگر قواي سه‌گانه كشور در اين جهت همفكري صميمانه داشته باشند و محور تصميمات را رونق‌بخشي به توليد قرار دهند تحريم‌ها را به فرصتي براي جهش توليد بدل خواهند نمود و از تورم و گراني جلوگيري و عامل اشتغال پايدار فراهم خواهد شد.

    رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: لازم است مجلس هشتم در ماه‌هاي پاياني كار خود مخصوصا در تدوين بودجه سال 91 موضوع رونق توليد و افزايش بهره‌وري را چه در كميسيون تلفيق و چه در كميسيون تخصصي محور تصميم‌گيري خود قرار دهد و در تحقق اين امر راهبردي هيچ مصلحت‌انديشي سياسي را در نظر نگيرند.

    به گزارش ايسنا، لاريجاني با اشاره به كنفرانس اخير در استانبول گفت: كنفرانس اخير در استانبول كه بر آن نام دوستان سوريه نهادند، در واقع كنفرانس دوستان سوريه نبود بلكه نام آن رشوه دهندگان به اسرائيل جهت تنفس جديد بود زيرا وقتي دولت انگليس 500 هزار پوند براي ايجاد اغشاش در سوريه اختصاص مي‌دهد و ايالات متحده با پررويي سخن از كمك به تخريب داخلي سوريه مي‌كند و برخي كشورهاي منطقه كه بعضا با داشتن نظام ديكتاتوري اخيرا متوجه دموكراسي در سوريه شده‌اند و حالا با كمك نظامي قصد به هم‌ريزي منطقه و ايجاد ضعف در مقاومت عليه رژيم صهيونيستي دارند به نام واقعي اين كنفرانس بهتر مي‌توان نائل شد.

    وي تصريح كرد:سخنان وزير امور خارجه آمريكا در ايجاد سپر موشكي مشترك با كشورهاي خليج‌فارس پرده ديگري از ماجراجويي آنان را نشان مي‌دهد. اين شخص در سخنان خود به كشورهاي سني مذهب تاكيد كرده است البته اگر عاقل بود نبايد اينقدر با صراحت حرف مي‌زد اما به هر تقدير همان چيزي را به زبان آورده كه در طرح آنان براي ايجاد نزاع فرقه‌اي جاسازي شده است.

    رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران سال‌هاست با اين تخيلات آمريكا زندگي كرده است و بارها به كشورهاي منطقه گوشزد نموده كه آنها با بزرگ‌نمايي قصد چپاول ثروت آنها و فروش سلاح به آنان را دارند وگرنه سپر موشكي چه نفعي براي كشورهاي منطقه دارد، آيا جز اين است كه با پول آنها قصد ايجاد امنيت براي اسرائيل مي‌كنند؟ حالا اين خانم وزير اين تصميم مرموزانه را در لفافه شيعه و سني بسته‌بندي نموده است.

    لاريجاني خاطر نشان كرد: مگر حمايت ايران از فلسطين، حماس و مردم مصر، ملت تونس و مردم ليبي به خاطر مذهب بود، ‌اين ملت‌ها همگي سني هستند. براي جمهوري اسلامي ايران دفاع از مظلوم در مقابل اقدامات ظالمانه آمريكا يك اصل است به همين دليل با همه‌ي كشورهاي همسايه و اسلامي روابط برادرانه تعريف كرده است.

    وي افزود: سخني با اهالي كنفرانس استانبول داريم كه اگر شما نگران دموكراسي در منطقه هستيد چرا نسبت به ديكتاتوري وحشيانه در بحرين و اوضاع ديكتاتوري‌ها در برخي كشورهاي ديگر سكوت مي‌كنيد؟ مراقب باشيد در شرايط انزواي سياسي رژيم صهيونيستي با اينگونه حاشيه‌روي‌ها فضاي تنفسي براي اسرائيل فراهم نكنيد.

    رييس مجلس شوراي اسلامي در پايان اظهار كرد: هنوز آقاي كوفي‌عنان طرح خود را پيگيري مي‌كند كه اين كنفرانس ساز ديگر زده است پس معلوم است مساله شما اصلاحات در سوريه نيست. مجلس شوراي اسلامي از اصلاحات دموكراتيك در سوريه حمايت مي‌كند اما توطئه‌گري و ماجراجويي با شعار دروغين حمايت از دموكراسي را محكوم مي‌نمايد.

    برچسب ها:
    آخرین مقالات

    افزودن نظر


    کد امنیتی
    تصویر جدید

    مقالات حقوق بین الملل

    تفاوت بین حقوق نرم و لکسمرکاتوریا تفاوت بین حقوق نرم و لکسمرکاتوریا در مطالعه منابع حقوق تجارت بین الملل ما به دو اصطلاح soft law  و lex mercatoria   برخورد می کنیم . سافت لا به معنای حقوق نرم یا قوام نیافته می باشد و لکس مرکاتوریا به...

    قوانین و آئین نامه ها

    دستورالعمل تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستورالعمل تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هیأت وزیران در جلسه ۳/۱۱/۱۳۹۵ به پیشنهاد شماره ۴۹۶۸/۹۴/ص مورخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۴ ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به استناد تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مب...

    مقالات حقوق خصوصی

    خسارت ابعاد حقوقی بازداشت شدگان بی گناه خسارت ابعاد حقوقی بازداشت شدگان بی گناه اشخاصی که بی‌گناهند اما بازداشت شده‌اند، حق جبران خسارت مادی و معنوی دارند. امروزه بسیاری از کشور‌ها، جبران خسارت افرادی را که در بازداشت یا زندانی بو...

    مقالات جرم و جزا

    رویکرد مستقل حقوق کیفری به سایر قوانین و منابع غیرمدونه رویکرد مستقل حقوق کیفری به سایر قوانین و منابع غیرمدونه هدف از پژوهش حاضر بررسی رویکرد مستقل حقوق کیفری به سایر قوانین و منابع غیرمدونه بود و به روش توصیفی تحلیل انجام شد. رویکرد مستقل حقوق کیفری به اندازه‌ی ا...